6 September 2011

Jeles kerr???....

"..cemburu tu biar bertempat..." 
     begitulah pesanan demi pesanan yg sering singgah di telinga saya. Saya suka menilai & saya suka menulis....apayg berlaku di sekeliling saya, samada berlaku ke atas diri saya sendiri, kawan2 @ orang di sekeliling saya akan saya nilai dan saya tulis disini...so catatan saya disini sudah tentulah berkaitan dengan yang hidup dan yang belum mati  :D

   hmmmm....well, baru ja semalam saya mendapat beberapa SMS berbaur benci dan sakit hati...aduiii...sakitnya hati dia...ksian pulak saya...kesian sbb banyak hantu dalam badan c polan itu sampai dia tega melontarkan kata2 begitu dgn saya...huhuu....mau kena azan 14 kali ni telinga kiri dan kanan c polan tu...

apa2pun...pengajaran kepada saya bagi peristiwa semalam ialah 

JANGAN CURI "HAK MILIK" ORANG KALAU TAKUT BENDA YANG KITA CURI TU DI CURI OLEH ORANG LAIN PULAK


nauzubillahminzalik...wallahualam...menurut sumber2 yang saya perolehi (mcm Detective Conan la konon)....si polan itu adalah org ke-3 dalam rumahtangga si teman itu...just imagine...sudah tentunya c polan itu sangat takut c temannya itu di ambil org lain...tak gitu???....tapi...kalau mau cemburu pun minah oiii...biarlah bertempat..layak ka ko cemburu sampai mcm tu skali???...orang yang pertama (yakni si kakak yang sah) pun x jeles mcm tu skali cik kak oii....
hmmm....pengajaran yang ke-2
   kepada bapak2, suami2 yang dah sah jadi laki tu ingat2 lah lafaz yang korang ucapkan depan kadi dulu....ke korang dah lupa ni??..lafaznya macam ni...saya ingatkan balik k.....
Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM.."
Bunyi macam senang? Nah ini erti sebenarnya:

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku."
dan,..wiseman said; 
"RelationSHIPS sink when they've too many passengers"
Last2,.... pengajaran yang ke-3
Penjelasan Surah An-Nisa. Surat An-Nisa' ayat 3;
"Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka (kawinilah) seorang saja… "
kurang jelas ker?? ke kurang besar lagi font ni abang2 sekalian...
SO....lu pikir la sendiri...saya bukan bermaksud untuk menyinggung sesapa...ini sekadar pendapat...PeaCe...   :D  

No comments:

Post a Comment

SO, What say U??