20 February 2012

perubahan membawa Berkat


frankly, saya curik pic di atas ni dari sorang kawe d fb.. hehe.. sorry yerr... hehe... sangat tertarik dengan peta  minda ni and untuk memperingati segalanya sebelum mati SO adalah lebih baik saya mengabadikannya dalam belog ni kan... well, setiap manusia baik awak atau pun saya mesti penah jadi budak noty2 dulu kan.. alah jangan tipulah.. conteng meja skolah.. ponteng kelas tuisyen or whatsoever kira noty jugak lah tu.. huhuu.. baik lah.. gini beb..kekadang bila dah tua2 ni...oooppss tua kerr.. hahah ya lah tua... teringat jg zaman kegemilangan dulu zaman muda2 kan?? BEST x?? mesti lah best.. glamer pe naik atas stage time assembly kena rotan sebab ponteng kelas huhuuu... siapa pun kita dulu, apa yang lebih penting adalah siapa kita SEKARANG... bagi saya teda istilah terlambat untuk berubah atau terlalu awal untuk melakukan perubahan.. takut2 nnt x sempat taubat mintak ampun dengan Tuhan beb.. parah oo... apa2pun Hati kita milik Allah... maka selalu-selalu lah ingat akan DIA yg Maha Pemberi segala2 kepada kita... sampai bila kita nak jadi manusia yg lalai, yg tidak tau bersyukur... dalam bahasa kasarnya ialah yang tidak tau diri and beruntung di beri nyawa and kesempatan merasa segala kenikmatan di bumi Allah ni???.. saya ni bukanlah alim sesangat TAPI manusia selalunya akan cepat2 cari sejadah bila ada musibah jerr (berdasarkan pengalaman).. JANGAN beb...JANGAN jadi macam tu.. malu oo TUHAN dah bg kita rezeki setiap hari..... penah x awak rasa kebulur nak mampus mcm kawan2 kita di Somalia tu???... kering ooo... SO kawan, rasanya tidaklah rugi apa2 pun jika melakukan perubahan.. x banyak sikit pun jadilah... mulakan dengan yang mudah jer kalau rasa solat tu berat sangat (naudzubillah) tp bila awak dah biasa Insyaallah saya KOMPEM SURE punya awak akan rasa mudah dan ketenangan yang saaaaaangat luar biasa.. 


# correct me if i'm wrong.... Semoga Bermanfaat, Insyaallah....

No comments:

Post a Comment

SO, What say U??