3 February 2012

DOA

    Setinggi mana pun pangkat kita, setinggi mana pun ilmu kita, sebanyak mana pun harta yang kita ada SEMUANYA pemberian dari Allah... Tidak semua yang kita hajati akan termakbul sekelip mata.. Tidak semua yang kita inginkan akan hadir dihadapan kita serta-merta... angkat tangan dan berdoa memohon kepadaNYA... DIA Maha Mendengar, DIA Maha Mengetahui, DIA Maha Pemberi... Mungkin apa yang kita hajati tidak dimakbulkan harini.. mungkin esok, mungkin lusa, tulat....sebulan, setahun atau bertahun2 lamanya... JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA ... dan teruskan BERDOA ..



"cukuplah DIA sebagai tempat manusia bergantung harap dan tawakal."  - (surah At-Taubah:129)


" dan apabila manusia ditimpa bahaya, Dia berdoa kepada Kami dalam keadaan berbaring, duduk atau berdiri, tetapi setelah Kami hilangkan bahaya itu daripadanya, Dia (kembali) melalui (jalannya yang sesat), seolah-olah Dia tidak pernah berdoa kepada Kami untuk (menghilangkan) bahaya yang telah menimpanya. Begitulah orang-orang yang melampaui batas itu memandang baik apa yang selalu mereka kerjakan."

(surah Yunus:12)


"Ataukah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (dugaan) seperti (yang dialami) orang-orang yang terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa kemelaratan, penderitaan dan digoncang (dengan berbagai cubaan), sehingga Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya berkata, "Bilakah datangnya pertolongan Allah?". Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat." - (surah Al-Baqarah:2


P/S : Pesanan untuk diri sendiri. Semoga bermanfaat untuk semua.



No comments:

Post a Comment

SO, What say U??