29 June 2012

Germany @ Euro Cup 2012


Demam Euro 2012 akan sampai ke penghujungnya... 2nd July 2012 ni adalah penentu segala2 kepada peminat bola seluruh dunia... siapa yang akan merangkul juara?? Spain?? Italy?? ntah la..saya bukan peminat kedua-dua team tu walaupun saya sangat akui kehebatan mereka di padang... biar la saya tetap setia kepada team yang kalah....hahah..lalalla...ya ya ya...saya sangat meminati team dari negara pengeluar kereta mahal tu... tak lain tak bukan ialah skuad GERMANY...hohoho..mungkin sebab Coachnya yang sentiasa segak dan hensem itu..huhuu.. uncle Joachim Low tu... cuba awak tengok gambar di atas tu...hensem kan kan... i've told U...  :p

Kekalahan skuad germany kepada Italy dalam Semifinal yang berlangsung pada 29th Jun 2012 baru2 ni tidaklah begitu mengejutkan kerana berdasarkan sejarah-sejarah lampau memang pun skuad ni X pernah lagi menang against Italy ...well...wpun sangat mengharap kemenangan mereka pada malam tu namun ternyata skuad Italy bukanlah tandingan bagi germany...ni saya ambik daripada sumber2 yg boleh dipercayai :-

World Cup 1962 : Germany O - O Italy
World Cup 197O : Germany 3 - 4 Italy
World Cup 1978 : Italy O - O Germany
World Cup 1982 : Italy 3 - 1 Germany
Euro 1988 : Germany 1 - 1 Italy
Euro 1996 : Italy O - O Germany
World Cup 2OO6 : Italy 2 - O Germany

Keseluruhan pemain Germany utk Euro Cup 2012....(gambar di ambil oleh waterboy)
dan kekalahan mereka 2-1 di kaki pemain Italy tidak lah begitu menyedihkan mereka... tengok di bawah ni... betapa mereka gembira sebagai satu pasukan kan kan...hahahha... kredit to pengEdit yang bijaksana  :p


Mesut Ozil or his nickname at Real Madrid Club as "Ozi" merupakan Midfielder yang dilahirkan pada 15th October 1988, merupakan pemain termuda semasa 2010 FIFA World Cup yg lalu... kenapa saya cerita pasal dia ni??? ouch...ya ya saya sangat meminati dia.. aww heheh... X tau lagi apa mau cakap ni...hensem lah...tengok gambar2 dia diluar padang di bawah ni ...smart kan dia pakai casual  :)























dan ini...ouch...hmmm.. daydream!!!!...




No comments:

Post a Comment

SO, What say U??