27 November 2012

LoVe is BLiND



Nyanyi:

Bila resah
Ingat sangat indah
Bila rindu
ku nyanyikan lagu mu....


     


     weiittsss.....lain macam bunyik.... feeling kerr??.. huhuuu... setiap makhluk di muka bumi ni rasanya ada perasaan untuk becinta kan?.. even beruk di Sepilok pun bercinta jugak.. well, harus berpada-pada la dalam memberi perasaan chinta yang di anugerahkan oleh Tuhan itu... kita semua berhak untuk disayangi dan menyayangi... dimiliki dan memiliki... but siapakah gerangan yang menjadi pilihan tu lebih diambil kira... lebih-lebih kalau muka ala-ala Anuar Zain... wooppss... 

     Tapi, adakah semua percintaan tu berakhir dengan kebahagiaan??...atau adakah setiap percintaan tu menjanjikan bahagia atau dalam erti kata lainnya adakah semua orang yang bercinta tu bahagia???... kita sering mendengar orang cakap Cinta itu Buta.... in english, LOVE IS BLIND.... siapa yang buta ni sebenarnya??... orang sedang bercinta tu kah yang buta atau subjek percintaan tu yang membutakan hati manusia???   

     Ada orang jatuh cinta pandang pertama... ada yang bercinta sebab dikenengkan oleh mereka-mereka yang merasa diri pakar cinta, ada yang terpaksa bercinta sebab jadi pak sanggup..macam-macam...pelik-pelik... but de most sweet ever is cinta orang dolu-dolu... diorang bercinta selepas dinikahkan oleh orang tua mereka... takda istilah dating, chatting, smsing, skyping...NO! they don't have dat damn thing yang melalaikan... cukup sifat, cukup umur akil baligh diorang dikahwinkan...and de result... yess..diorang still bersama hingga ke tua!!..

     SO, i was thinking...do we need to meet our future partner then only we can get married???... i dont think so... bercinta bertahun-tahun pun boleh putus ditengah jalan bilamana sudah tertulis dalam Luh Mahfuz bahawasanya  si dia bukan milik kita..... But do u think its a gamble?? yea maybe... but our life yang kita jalani skarang ni pun adalah perjudian dan percaturan melayari hukum alam...


# even si buta yang tidak nampak siapakah pasangan hidupnya juga bercinta.... yang memainkan peranan adalah hati... yess... hati... dan YAKIN bahawa si dia yang  dihadiahkan oleh Allah S.W.T tu adalah yang terbaik untuk diri kita...terima saja la seadanya.. YAKIN jak!!




No comments:

Post a Comment

SO, What say U??