11 January 2013

Capati sosej roll

Assalamualaikum & selamat dek sejahtra semua!



Teatime!

Sekali lagi entry pasal makanan....nampak sangat saya suka makan... kali ni sangat nak share menu yang saya stereotype dari salah sebuah restoran di area lepaking saya and kengkawan di sini... Kubota Square... Kerana terlalu suka dengan dessert ni maka saya pun meringankan tangan untuk mecubanya di rumah.... menurut adik saya SEDAP... hehe.. k lah..here's de recepi


Bahan-Bahan yang diperlukan:-
  • Segulung readymade capati yang boleh diperolehi di mana2 cold storage
  • Sosej
  • Cheese 
  • majerin 

Cara-Cara membuatnya:-
  • Masak sekeping demi sekeping capati dengan majerin. Majerin ni fungsinya supaya capati tu tidak melekat pada kuali
  • Goreng sosej
  • Letakkan cheese pada capati 
  • Gulungkan sosej bersama cheese tadi sehingga menjadi roll
  • Potong sosej yang sudah siap menjadi roll tadi (nak panjang ka pendek, ikut suka hati....kalau nak biar dia panjang macam tu ja pun ok jugak)
  • Hidangkan...  :)


Selamat Mencuba!



No comments:

Post a Comment

SO, What say U??