Assalamualaikum warahmatullah
membebeL lagi... :D
bukannya apa, agak geram dengan seorang pax (passenger) dari KUL tadi dengan penerbangan MH****... tau lah dia ber'tittle' DATUK tapi sebagai seorang pemimpin salah sebuah pertubuhan politik, dia seharusnya menjadi contoh & teladan yang baik TAPI sebaliknya pula...apa laaaa?? nampak agak kurang sopan kan??.. u answer your phone call in front of the official counters... kan ada signage seperti di atas ni di setiap kaunter??.. X nampak ka atau pura-pura X nampak??? WTF... huh... bila di beri teguran, X puas hati pulak... hampas dokumen pulak... biadap kan?.. nampak sangat EQ (emotional intelligence) beliau tadi sangat laaa di bawah paras lutut... bila di beri teguran, terus buat komplen... komplen sana komplen sini.. komplen didahulukan... at last pegawai kena transfer huhuuuu...maka itu lah senarionya... walhal, dalam hal ni... SIKAP itu sendiri memainkan peranan yang sangat penting... memalukan sangat ka untuk menerima teguran?? apa ada dengan DATUK engkau tu pacik?? Tuhan X tengok pun DATUK kau tu nanti.. susah sangat ka ikut peraturan??.. hebat sangat ka kedudukan kau pakcik??.. tidak semua macam pacik tadi but mostly orang kita macam tu..
SO, kepada adik kakak makcik pacik, Datuk Datin yang bukan Datuk/Datin tu tolonglah.. ubah SIKAP @ attitude tu..kalau macam ni la semua attitude orang kita??...cuba bayangkan betapa biadapnya anak-anak kita di masa hadapan??.. TAHUKAH ANDA??..
"Reader's Digest placed Malaysia's rudeness level at 33 in the world"
Lalalalalalaaa~~~~...dimanakah silapnya??.. Tepuk dada tanya selera...
No comments:
Post a Comment
SO, What say U??